وصلت فارغ از جهيزيه نيز قابليت و امكان پذير است

۳ بازديد


وصلت فارغ از جهيزيه نيز قابليت پذير است ؟ ليست بي نقص جهيزيه عروس كه از اقلام و توليدات برندهاي لاكچري فرنگي خريداري ميشود در ظاهر آرم ادب در آستانه معاش زوجين است ولي اين روز ها به عذر و بهانه اي تبديل شده تا دخترهاي برنا به دليل وضع مالي بد خانواده هايشان قيد تزويج را بزنند








به نقل از دوشيزه به گزارش ستاره : خيلي از خانواده ها ميباشند كه حاذق به تامين جهيزيه آنچناني براي دختر خودشان نيستند . آيا حقيقتا جهيزيه هاي سنگين وزن براي آغاز معاش مشترك اضطراري است؟
خيلي از دخترها مي‌باشند كه خانواده شان قدرتمند به تامين جهيزيه آنها نيست و به همين بهانه و با اعتنا به نحوه تامل غلطي كه در جامعه بوجود آمده توانمند به تزويج نخواهند بود .

پروردگار روزي رسان است
متاسفانه خيلي از خانواده ها همين طوري كه شما گفته ايد مي‌پندارند ولي يادتان باشد كه آفريدگار در قرآن فرموده كه تزويج فرماييد و فرزند بياوريد تا روزي شما‌را بيشتر كنم . هنگامي كه زن و مرد با نيز زير يك سقف ميروند عملكرد آن‌ها نيز براي امرار معاش بيشتر خواهد شد و همين مسائل ياري خواهد كرد تا حال و روز مالي تان هر روز خوبتر شود و به ندرت بر مشكلات اقتصادي فائق گرديد . براين اساس تكيه تان بر خداوند باشد و با اين طريق تفكر غلط بعضا از مردمان از آتي نااميد نشويد . مطمئن باشيد در شرايطي كه با ايمان بدون نقص به آفريدگار تكيه نماييد از جايي كه گمانش را نمي بريد به شما روزي خواهد اعطا كرد .


آداب تزويج از ديرباز تا كنون
تزويج يك سنت الهي است كه به واسطه آن درهاي عفو وبخشش و بركت الهي به روي آدم گشوده ميشود . ايرانيان دير باز معتقد بودند كه زماني در منزل اي دختري به جهان مي‌آيد معبود روزي اين دختر را در كسب و فعاليت پدرش قرار مي‌دهد و زماني اين دختر به منزل شوهرش ميرود اين رزق و روزي را با خويش به آنجا مي‌برد . اين باور ديرين دقيقا شبيه چيزي است كه در صحبت ائمه معصوم ( ع ) هم مشهود است . ولي متاسفانه در بعضا از خانواده ها آداب و رسوم غلطي براي تزويج جا افتاده است كه تمامي گير شدن آن منجر شده تا خير صرفا بركت به معاش جوان ها وارد شود كه حسادت و ديده و نيز چشمي جاي اكثري از اين آيين هاي قشنگ را بگيرد . مي‌توانيد تاثير بدون واسطه اين آداب و رسوم نادرست را در كم شدن آمار تزويج جوان ها ببينيد . افزون بر آن مي باشند جواناني كه پس از تزويج به دليل همين ائين هاي نادرست معاش مشترك شان به جدايي مي انجامد .


الگوبرداري صحيح براي تزويج
كاش جوان ها ما معاش مشترك حضرت علي ( ع ) با حضرت فاطمه ( س ) را الگوي خويش قرار مي دادند . الگويي كه ميتواند از حيث اقتصادي , همسرداري , تربيت فرزند و . . . تمامي چيز تمام باشد . ماجرا وصلت حضرت علي ( ع ) و حضرت فاطمه ( س ) را حتما شنيده ايد . حضرت علي ( ع ) اين طور قصه را تعريف مي نمايند : «روزي نبي ( ص ) به اينجانب فرمود : زره خويش را به بازار برده و بفروش تا با پول آن وسائل عروسي و جهيزيه اي براي فاطمه تهيه و تنظيم كنيم . اينجانب هم به فرمان نبي چنين كردم و بهاي آن را نثار نبي نمودم . فرستاده يه خرده از پول را به ابوبكر و سلمان پارسي و بلال بخشيد و فرمود : يه خرده اسباب و اثاث و اسباب و اثاث يك معاش معمولي را براي فاطمه تنظيم نماييد . كمي از آن پول را نيز به ام سلمه اعطا كرد تا پاره اي بو و وسائل زينتي براي فاطمه خريداري نمايد . براين اساس جهيزيه اي معمولي تهيه و تنظيم شد كه چيزي جز شانزده يا اين كه نوزده مداد جنس نبود»


منزلت جهيزيه در تامين آسايش و ادب
كاش بدين يقين برسيم كه به روزي حقيقي و واقعي با جهيزيه سنگين وزن به دست نمي آيد . ممكن است جهيزيه سنگين وزن در ظاهر علامت آسايش معاش باشد البته نمي تواند وقار را به هيچ منزل اي وارد نمايد . جهيزيه اي كه آن اوايل قرار بود كادو اي از جانب بزرگترها باشد تا جوانان بتوانند معاش مشترك شان را آغاز نمايند حال حاضر براي خانواده ها تبديل به يك كابوس شده‌است .

باغ و تالار عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.