اهميت نورپردازي در زيباسازي تشريفات عروسي

۲ بازديد

يكي از المان هاي حساس كه هنگام برنامه¬ريزي براي تشريفات يك عروسي اكثر وقت ها ناديده گرفته مي¬شود , نورپردازي است . نورپردازي مي¬تواند اثر قدرتمندي بر ظواهر كلي و فضاي احساساتي جشن و پايكوبي شما بگذارد و همينطور اثرات مطلوبي نيز بر روحيه مهمان‌ها خواهد گذاشت و مهم ترين مزيت آن اينست كه تمام اينها با هزينه زياد پاره اي قابل اجراست .
نورپردازي عروسي خير فقط منجر بهبود ظواهر كلي محل برگزاري پايكوبي مي¬شود بلكه عنصرها دكوري كليدي يا اين كه مناطقي خاص مثل سن رقص و يا اين كه نقاط كانوني مثل ميز عروس و داماد را نيز پررنگ مي نمايد . عكاسان در سرويس ها عروسي به نور و روشنايي پردازي مضاعف اهميت مي دهند چرا‌كه نورپردازي جلوه هاي بصري مازاد را برايشان به‌وجود مي‌آورد تا به امداد آن عكس هاي عروسي را خوشگل خيس نمايند .

عروسي خويش را با رنگ هاي متعدد فكر كنيد ; نورپردازي دوچندان بيشتر از يك روش كاري در تشريفات عروسي است : نورپردازي يك نيروي ويژه است . صحيح همان گونه كه ترانه حالات روحي و انرژي اشخاص درگير رقصيدن را در اختيار گرفتن مي نمايد , نيروي رقص فروغ بر محيط كلي آن محيط حاكم است .
در واقع نورپردازي و دكور درين مقوله دست به دست نيز مي دهند . حقيقت اين است كه فارغ از در لحاظ تصاحب كردن رنگ همگي چيز سواي نشاط و حس است , نورپردازي براي زنده كردن دكور و گل و گياه دكوري تالار و توليد شم زيبايي شناسي در آن محيط امري واجب و بي بديل است .
براي سرويس ها مجالس در يك پايكوبي عروسي , به طور كلي سه تراز از نورپردازي را مي توان در لحاظ گرفت :
مراسم مهم جشن و پايكوبي : مي بايست بر راهرو , فضاي تشريفاتي و . . . به دليل اهميت اين مراسم تاكيد ويژه اي بشود .
قسمت هاي شام و نوشيدني : در‌اين بخش معمولا پباده سازي متناسب با پاي كوبي طرح ريزي شده‌است ; نورپردازي اين بخش بايستي سبك طراح دكور در پباده سازي را نمايش دهد يا اين كه به عهد داراي اسم و رسم پباده سازي فروغ و روشنايي پردازي اختصاصي و يونيك اين بخش ميتواند امضاي طراح پاي پباده سازي چيدمان باشد .
مكان رقص : نورپردازي بايستي هم اكنون و هواي خوب و بي نقصي ساخت نمايد تا دعوت شدگان از جشن و پاي كوبي شما لذت ببرند , جشني كه براي برپايي آن دوچندان زحمت كشيده ايد و براي لحظه لحظه آن تامل نموده ايد و برنامه ريخته ايد .

نگران لذت بردن و مشغول شدن با رقص فروغ و روشنايي و نوروفروغ پردازي نباشيد . نورپردازي قادر است الگوهاي صورت دار و هندسي و منتظم بر روي سقف , ديوارها و كف تالار بتاباند , و پيكربندي متنوع و فريبنده اي ساخت نمايد تا هم اكنون و هواي مناسب شمارا به كل مراسم انتقال دهد .
لذا به خاطر داشته باشيد تا در اولي فرآيند طرح ريزي براي تشريفات مجلس خويش نورپردازي را به فراموش نكنيد و در هنگام گزينش مكان برگزاري جشن و پايكوبي , تجهيزات نوروفروغ پردازي كه براي دگرگون كردن گوشه و كنار ارائه مي گردد را در حق تقدم قرار دهيد .
هرچند نورپردازي يك المان فني است , اما تا حد خيلي متعددي عنصري از پباده سازي هم به حساب آورده مي شود .

باغ و تالار عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.