چگونگي انجام تشريفات عروسي

ياغ و تالار هاي عروسي

چگونگي انجام تشريفات عروسي

۲ بازديد

همه عروس و دامادها مي‌خواهند پاي كوبي عروسي آن‌ها به شايسته ترين صورت ممكن و با همگي تشريفات صورت بپذيرد . رزرو يك تالار پذيرايي مجلل با محل ورود قشنگ و فضاي كافي براي ميزباني از ميهمانها احتمالا منتخب از انجام تشريفات عروسي باشد . وقتي كه به شغل هاي ريز و درشت در حين برگزاري جشن و پاي كوبي , نگاه ميكنيم , احتمالا يكي‌از آن ها فراموش شود . ابعاد هم قابل جبران نيست و مي‌تواند ياد جشن و پاي كوبي عروسي را براي عروس و داماد مقداري مشوش نمايد . ياداوري بعضا از تشريفات و روش انجام آن‌ها ميتواند به جواناني كه در شرف برگزاري پايكوبي عروسي خويش مي باشند , ياري دهد .
در واقع جشن و پايكوبي عروسي فقط يكبار اجرا مي شود و مي بايست همين يكبار به شايسته ترين صورت و متناسب با آرزوي عروس و داماد باشد . طرح ريزي هايي كه گذشته از برگزاري پايكوبي صورت مي‌گيرد و همگي سعي و هزينه هايي كه صرف ميشود نيز قادر است يكي‌از فرآيند انجام تشريفات مجالس عروسي باشد . در واقع تشريفات سواي طرح ريزي ممكن نيست . شما براي يك كوهنوردي مطمئنا از چندين روز قبل طرح ريزي ميكنيد . حالا در يك ضيافت قانوني كه همه اقوام , دوستان خوب و آشنايان دعوت گرديده اند , وجود طرح ريزي ضرورت پيدا مي نمايد .

نكات اساسي براي انجام تشريفات عروسي
1 - رزرو كردن سالن عروسي قشنگ
وقتي كه گفته ميگردد سالن پذيرايي خوشگل باشد , بدين معني نيست كه مقدار آن بزرگ و با ارزش گزاف باشد . بلكه مي‌توانيد در هزينه ها صرفه جويي كرده و يك سالن خوشگل و مجلل متناسب با تعداد دعوت شدگان را براي جشن و پاي كوبي رزرو فرمائيد . درصورتي كه فضاي تالار كوچك باشد , ميهمانها حس راحتي نخواهند داشت . بدين ترتيب مي بايست يك تالار با فضاي كافي براي شور آنان مهيا شود .
2 - برگزار كردن پايكوبي عروسي در روزهاي تعطيل
درصورتي كه پاي كوبي عروسي در روزهاي تعطيل باشد , ميهمان ها و ميهمان ها مجال حضور پيدا مي نمايند . روزهاي غيرتعطيل مطلوب نيست چون روزهاي كاري ميهمانان زمان كافي براي آمادگي براي حضور در مجلس عروسي را نخواهند داشت . بدين ترتيب سفارش ميكنيم پنج شنبه شب را تعيين نمائيد كه فرداي آن نيز تعطيل است . ساعت‌ها برگزاري جشن و پاي كوبي هم ميتواند از 8 بعدازظهر آغاز و تا پاسي از شب ادامه پيدا نمايد . در‌حالتي كه فرداي شب عروسي , يك روز كاري است , سفارش ميكنيم جشن و پاي كوبي را تا نصفه هاي شب ادامه ندهيد . چون موجب خستگي بيش تر از حد ميهمان ها ميگردد .
3 - دقت به شام عروسي
كيفيت كترينگ و تنظيم شام عروسي هم از ساير تشريفات حساس برگزاري پايكوبي است . كارايي نماييد در تعيين خوراك علاوه بر ذوق و سليقه اي كه داريد , غذاها را هم كيفيت خوب كيفيت عالي گزينش نماييد . در كنار غذاها استفاده از دسر و نوشيدني هم اهميت متعددي دارااست . با دقت به اين‌كه در زمينه ي ذوق وسليقه مهمان‌ها خويش اطلاع كافي نداريد , خوبتر است چندين گونه خوراك را پيشنهاد داده و در كنار آن از چندين دسر متنوع هم استفاده نماييد . همينطور در صورتيكه تشريفات شام عروسي را به طور منو باز برگزار نموده ايد , بايستي اعتنا داشته باشيد كه براي هر ۵۰ مهمان , يك ميز شام قرار بگيرد .

4 - مزون خرقه عروس
از ساير برنامه هاي عروسي كه نمي‌توان از آن گذشت , خرقه عروس خانم است كه بايستي همگي را به حيرت درآورد . خرقه عروس مي بايست با اعتنا به قد و قامت وي گزينش شود . ولي نكته اي كه اكثري در حين گزينش خرقه عروس فراموش مي نمايند , بي توجهي به فرهنگ وتمدن خانوادگي است . بدين مفهوم كه جامه عروس نبايد با عرف و شئونات خانوادگي تضادومغايرت داشته باشد . اگر‌چه آن جامه عروس در مدل خويش شايسته ترين باشد . در كنار جامه عروس , مدل گل هم بايستي مصرف شود . عموما رنگ جور گل ها قرمز رنگ است .
5 - حضور به موقع و خوش آمدگويي به مهمان‌ها
زماني كه دعوت شدگان در تالار حضور پيدا كردند , مي بايست از آن‌ها استقبال گرمي به كار آيد . براين اساس خانواده عروس و داماد بايستي سريعتر از ديگرافراد وارد تالار شده و با روي گشوده و خوش‎آمدگويي ميهمانان را تا جاي خويش پند نمايند . عروس و داماد هم مي بايست مقداري بعدتر وارد تالار شوند . ولي نبايد اين يه خرده بعدتر , به ساعتهاي نهايي پاي كوبي موكول شود .
باغ و تالار عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.