مشكلات دوران عقد را شكلات نماييد

۲ بازديد


الف ) آيا در دوران نامزديو عقد نيز مي توان آشنايي كسب كرد؟
هر چند اضطراري است كه آشنايي نسبي براي آغاز يك معاش و گزينش شخص مطلوب را در به عبارتي دوران خواستگاريبه دست آورده باشيد , اما دوران عقدهم به نوبه خويش شناختي نسبت به يكديگر به زوجينمي دهد . درواقع دوران عقد , دوران آشنايي خوبتر و عميقتري است و اين آشنايي مي‌تواند مقدمه اي بر سازش خوب تر و تفاهمبيشتر در دوران بعد از عروسي باشد .

درواقع درين دوران , از طرفي به دليل اين كه بعضي رودربايسي ها و ترسها كمتر شده‌است و از سوي ديگر زوجيندر شرايط هاي گوناگوني مثل خانه اقوام , سفر , گشت و گذارهاي دو نفره و . . . در كنار نيز مي باشند , مي‌توانند آشنايي بيشتري از خلقيات يكديگر به دست آورند .

ب ) رفت و آمدهاي دوران عقدچقدر مي بايست باشد؟
شايسته ترين روش آن است كه زن و شوهردر محيطي آهسته با يكديگر در اين مورد به گفتگوبنشينند و در‌اين ارتباط , حيث خانواده دختر را هم در لحاظ داشته باشند چون احتمال دارد خانواده دختر , قوانيني داشته باشند كه رفت و آمدپسر را به خانه خانواده دختر محدود نمايد ; مسائلي از قبيل :
محدوديت هاي اقتصادي , فضاي خانه كوچك و محدود , وجود فرزندان كوچكتر و . . . .

آقايانتوجه نمايند :
1 - حتماً پيش از رفتن به خانه خانواده همسرتان , با همسرتان هماهنگ فرمائيد تا آمادگيبهتري داشته باشند .

2 - در ميزان ارتباطات خويش تعادل را مراقبت نمائيد . اينگونه نباشد كه تعدادي روز متوالي رفت و آمدداشته باشيد و يكسري روز پشت نيز , خبري از همسرتان نگيريد!

3 - براي خارج رفتن و يا اين كه سفر با همسرتان , به عرف خانواده وي دقت نماييد .

4 - در ديدارهايتان , حتماً به همسرتان ابراز محبت كنيد! نبي معبود ( ص ) فرمودند : «هرچه ايمان آدم كاملتر باشد , به همسرش بيشتر اظهار محبت مي نمايد »1 . ولي زياد مراقب باشيد كه‌اين ابراز محبت در خلوت دو نفره تان انجام گيرد و در حضور ديگرافراد , بخصوص فرزندان كوچكتر , خوددار باشيد .

5 - در مناسبتها به همسرتان كادو بدهيد , اگر‌چه كادو اي كوچك باشد!


آشنايي در دوران عقدمي تواند مقدمه اي بر سازش خوب تر در دوران بعداز عروسي باشد

خانمها دقت نمايند :
1 - همسرتان را در جريان آداب و رسوم خاص و عرفهاي ارتباطي كه براي خانواده تانمهم مي باشند , بگذاريد .

2 - گهگاه شما هم براي ابراز محبت به همسرتان , كادو دهيد! ولي بسته به عرف خانواده تان , ماين كادو مي‌تواند از سوي شما به تنهايي , و يا اين كه شما و خانواده تانباشد .

3 - در صورتيكه موقعيت منزلتان طوري است كه رابطه دونفره را خلل مي نمايد , مي‌توانيد تفريحات دونفره تان را در بيرون از خانه , برنامه ريزيكنيد .

ج ) رابطه ها زناشوييچگونه باشد؟
در دوران محرميت نامزدي , با اين‌كه به نيز محرم ميباشيد البته فراوان خوب تر است كه رابطه جسماني برقرار نكنيد و دختر هم پوشش خويش را تا حد متعددي رعايت نمايد زيرا احتمالا يك كدام از طرفين يا اين كه هردو به دلايلي از عقد و ادامه ارتباط , منصرف شود كه درين درحال حاضر , عدم رابطهجسمي به نفع هردو نفر است .
پس از قرائت خطبه عقد , مي توان پوشش كمتري داشت و ارتباطاتي را برقرار نمود البته خوب تر آن است كه آن اندازه از ارتباط جنسيكه عرفاً به بعداز عروسي موكول شده‌است رعايت شود .

نكته دوچندان اصلي :
نيز آقايانهم خانمها زياد بدين نكته حائض اهميت اعتنا داشته باشند كه عدم رغبت هر كدام از زوجينبه برقراري هرگونه رابطهجسماني با يكديگر , زمينه اي ارگانيك نيست! به عبارت ديگر , در دوران عقد , دختر و پسرنيازمند برقراري رابطه زناشوييبا يكديگر مي باشند و در حالتي‌كه يك كدام از زوجين , از برقراري هرگونه ارتباطي طفره ميرود , بايستي علت آن را بررسي كرده و ايراد را حل كرد .

بعضي از عارضه ها اينگونه رفتارهاي غيرطبيعي عبارتند از :
ازدواجتحميلي , شتاب مرد در برقراري رابطه عدم برقراري لينك عاطفي بين زوجين , بي اعتمادي به يكديگر , نياموختن مهارتهاي ارتباطي , هراس از مرداندر زن , مشكلاتروحي گذشته , عدم ترشح هورمونهاي جنسي , وجود ارتباطات بيرون از چهارچوب وصلت , عدم اطمينان از توانمندي در ارضاي ديگري و . . .

راه‌حل مطلوب اين است كه در محيطي آهسته و دور از تنش , و در خلوتي دو نفره , توقع خويش را از همسرتان بگوييد و به وي اطمينان دهيد كه اورا دوست ميداريد و در شرايطي كه مشكلي مي‌باشد به وي در رفع آن امداد خواهيد كرد .

باغ و تالار عروسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.